Вже деякий час провідні виробники автомобільної та промислової техніки використовують ущільнення обертового руху з незвичною конструкцією робочої кромки. Жорстка, без звичної пружини, проте ця кромка надійно виконує свое призначення. Це досягається за рахунок виготовлення кромки з матеріалу PTFE- політетрафторетилену, а простіше - фторопласту.

На відміну від параметрів звичайної полімерної гуми, що використовується в традиційних сальниках, фторопласт має цілий ряд переваг, а саме:

  • дуже низький коефіцієнт тертя по металу (в рази нижчий від гуми), що дозволяє використовувати такі сальники без змащування. Це особливо важливо в тих вузлах, де наявність мастила чи змазки недопустиме. Крім того, низький коефіцієнт тертя означає менший знос матеріалів сальника та валу;
  • за рахунок більш високої хімічної та температурної витривалості фторопласту, сальник з PTFE значно довше зберігає свої властивості навіть при підвищених температурах, а також при використанні різного роду присадок до мастила. Висока хімічна стійкість дозволяє застосовувати такі сальники в умовах агресивних робочих середовищ;
  • конструктивно закладене постійне напруження матеріалу ущільнюючої кромки дозволяє не використовувати прижимної пружини.

Однак, щоб скористатись перерахованими перевагами, обов’язковим є дотримання деяких правил при встановленні сальника:

  1. До моменту безпосереднього монтажу сальник має зберігатись в оригінальній упаковці зі встановленою захисною втулкою, яка буде використовуватись в якості монтажної.
  2. Поверхні вала та сальника мають бути чистими та сухими. Мастила для полегшення монтажу не використовуються.
  3. Вал, від початку, і до місця встановлення сальника, не повинен мати загострень.
  4. Контактна поверхня валу має бути в доброму стані. При наявності дрібних пошкоджень поверхню можна шліфувати.
  5. Для монтажу сальника обов'язково має використовуватись монтажна втулка.
  6. Після монтажу сальника, до включення механізму, має пройти не менше 4 годин. Цей час потрібний для набуття сальником ущільнюючих властивостей та ідеального прилягання кромки до валу.