З широкої номенклатури продуктів компанії „Гідравлік експрес” однією з найбільш популярних та затребуваних серед наших партнерів є група продукції, що об’єднується загальною назвою “КІЛЬЦЯ УЩІЛЬНЮЮЧІ”

В цій групі товарів можна знайти ущільнюючі кільця круглого перетину т.з. О-рінги (O-ring), та ущільнюючі кільця, які мають перетин квадратної (х-подібної) форми т.з. Х-рінги (X-ring).

В цьому огляді ми дамо роз’яснення щодо матеріалів, які використовуються для виробництва кілець, їх властивостей в залежності від профілю, матеріалу та твердості.

Ущільнюючі кільця, напевно найбільш популярна група технічних ущільнень, що використовується сьогодні в усіх видах техніки. Така популярність обумовлена декількома факторами, а саме:

  • еластичність, що дозволяє легкий та простий монтаж ущільнення навіть в важкодоступних місцях;
  • широка гама розмірів як метричного так і дюймового розмірного ряду;
  • великий вибір властивостей, що обумовлені хімічним складом використаного матеріалу, щодо стійкості в різного роду середовищах.

Оскільки в світі налічується тисячі виробників кілець, в технічній документації для визначення типу продукції прийнято позначати основні характеристики кільця, а саме:
-тип кільця;
-розміри (внутрішній діаметр і діаметр перетину);
-матеріал, з якого виготовлено кільце;
-твердість матеріалу.

Наприклад: O-ring 25*3 NBR 90 або X-ring 5,28*1,78 FPM 70

Розглянемо з чого складається позначення кільця.

1. Тип кільця
O-ring - цільне кільце круглого перетину (тороїд), виготовлене методом вулканізації в інжекційних формах з гуми або полімеру, властивості яких можна підбирати виходячи з задач, які треба вирішити. Кільця цього типу зазвичай використовують як статичні ущільнення, тобто, для уникнення протікань з’єднань між нерухомими деталями механізмів. В деяких випадках O-ring може використовуватись як динамічне ущільнення для запобігання протікання рідин або газу між деталями, які обертаються, або рухаються лінійно.
X-ring (Quad Ring) – це кільце, яке створювалось для поліпшення ущільнення в тих вузлах, де O-ring не давав достатнього ефекту. X-ring конструктивно має чотири ущільнюючі поверхні зі спеціально розробленим профілем (перетин кільця нагадує літеру Х). Чотири кромки X-ring забезпечують більшу ущільнюючу здатність, а наявність між кромками пазів для змащення посилює ефективність ущільнення при динамічних навантаженнях. Крім того форма цього кільця запобігає скручуванню. При використанні X-ring в якості динамічних ущільнень ковзання буде відбуватись без деформації.

2. Розмір
Згідно з вимогами серії стандартів ISO 3601 ущільнюючі кільця прийнято позначати за двома параметрами: внутрішній діаметр кільця та діаметр перетину (мал.1). Розміри зазначаються в мм. d1 x d2

Для кілець типу X-ring замість діаметру перетину вказується висота сторони квадрату, який описує профіль перерізу кільця (мал.2)
d1 x d2

Розмірний ряд існуючих кілець, обумовлений стандартами різних країн (DIN 3771 (Німеччина), ГОСТ 9833-73 (Росія), BS 1806 и BS 4518 (Великобританія), SMS 1588 (Швеція), SAE AS 568 (США), JIS B2401 (Японія), NF T 47-501 (Франція) і т.д.) дуже широкий.
Для міжнародної уніфікації розмірів була розроблена серія стандартів ISO 3601 для ущільнюючих кілець, що максимально поєднала вимоги державних стандартів, та надала виробникам змогу використовувати готові ущільнення різних виробників.

3.Матеріал.
Для забезпечення надійної роботи механізмів, в яких використовують ущільнюючі кільця, виробники використовують багато різноманітних матеріалів. Найбільш популярні з них завжди можна знайти в пропозиції ТОВ “Гідравлік експрес” на сайті www.hydraulic.com.ua .

NBR. Нітрильний каучук.
Часто називається також масло-бензостійка гума. NBR хімічно являє собою сополімер бутадієну та акрилонітрилу. Вміст акрилонітрилу коливається в комерційних продуктах від 18% до 50%. Зі збільшенням вмісту акрилонітрилу стійкість до нафтових базових масел та вуглеводневих палив зростає, але гнучкість до низьких температур зменшується.
Нітрил дуже стійкий до аліфатичних вуглеводнів (наприклад, пропану, бутану, нафти тощо), мінеральним мастилам (мастильним матеріалам, гідравлічним мастилам типу H, HL, HLP), HFA, HFB, HFC, рослинним та тваринним мастилам, легкому пічному паливу та дизельному паливу. Для рідин на основі мінеральних масел є спеціальні низькотемпературні сполуки. Шляхом гідрування, додавання карбонової кислоти або змішування ПВХ, полімер нітрилу може відповідати більш визначеному діапазону фізичних або хімічних властивостей. Якість нітрилових сполук залежить від відсотка акрилонітрилу в базовому полімері.
Завдяки чудовій стійкості до нафтопродуктів та придатності для експлуатації в температурному діапазоні від -35 ° C до + 120 ° C.
NBR сьогодні є найбільш поширеним матеріалом у галузі ущільнень.
Слід зазначити, що для отримання хорошої стійкості матеріалу при низьких температурах часто необхідно пожертвувати деякою стійкістю до впливу підвищеної температури. Нітрилові сполуки перевершують більшість еластомерів щодо стійкості до стиску, розриву та стирання. Нітрилові сполуки не володіють хорошою стійкістю до озону та ультрафіолету. Однак це можна покращити шляхом складання сумішей.
NBR - стандартний матеріал для гідравліки та пневматики.

FPM. Фторкаучук.
Фторовуглець - це добре відома високоефективна гума, має чудову стійкість до високих температур, озону, впливу атмосфери, кисню, мінеральних масел, палива, гідравлічних рідин, ароматичних речовин і багатьох органічних розчинників і хімічних речовин. Цей матеріал має кілька назв у різних виробників.
FPM є міжнародною абревіатурою згідно DIN / ISO, тоді як FKM є короткою формою для категорії фтореластомерів відповідно до американського стандарту ASTM. Ще одна назва, якою позначається цей матеріал-Viton®.
FKM зазвичай можна використовувати при температурі до 200°C протягом тривалого часу.

Переваги FPM:
- відмінна термостійкість;
- хімічна стабільність;
- відмінна стійкість до мінеральних мастил та жирів;
- низька газопроникність;
- висока стійкість в неполярних середовищах;
- температурний діапазон від -40 до +225°С
FPM, однак, не є стійким до впливу пари, гарячої води, метанолу та інших полярних розчинників.

EPDM. Етилен-пропіленовий каучук.
EPDM (EPR) - це синтетичний еластомер, потрійний сополімер етилену, пропілену та дієну. Як правило, етилен-пропіленовий каучук має високу стійкість до озону, сонячного світла та атмосферних явищ, має дуже гарну еластичність при низькій температурі, хорошу хімічну стійкість (розведені кислоти та луги, полярні розчинникі) та хороші електроізоляційні властивості.
Використання EPDM дає багато можливостей дизайнерам та інженерам. Цей матеріал підходить для багатьох статичних та динамічних застосувань, кільця з нього компактні, займають мало місця, добре ущільнюють в обох напрямках, можуть працювати при температурах в діапазоні -55 ℃.....+ 125 ℃.
Цей матеріал можна застосовувати у випадку контакту з продуктами харчування.
Ущільнення з EPDM зазвичай застосовуються в автомобільних системах кондиціювання повітря, де використовується холодоагент R134a та мастило POE або PAG та новий холодоагент для захисту навколишнього середовища R744.
EPDM часто використовують у гідравлічних рідинах типу фосфатних ефірів.

VMQ
VMQ (Силікони) - це група еластомерів з силікону, кисню, водню та вуглецю. Екстремальний температурний діапазон, еластичність при низьких температурах — характерні особливості силіконових сполук.
Фізично силікони засновані на кремнію - елементі, отриманому з кварцу. Для створення цього класу синтетичних еластомерів органічні групи, такі, як метил, феніл та вініл, приєднуються до атомів кремнію. Різне додавання бічних ланцюгів дозволяє досягти значних змін у властивостях. Силікони мають відмінну стійкість до тепла, озону , дуже добру діелектричну стійкість та стійкість до багатьох мастил, хімікатів та розчинників. Серед усіх еластомерів силікони мають найкращі показники елестичності навіть при низькіх температурах. Діапазон робочих температур складає -60°C….+200°C .
Але VMQ також має деякі слабкі місця, такі, як низька міцність на розрив та погана зносостійкість, тому цей матеріал не рекомендується для використання в якості динамичного ущільнення.

4. Твердість
Твердість — це один з основних параметрів, необхідний при виборі ущільнення для досягнення конкретної мети. Це ознака ущільнення, яка свідчить про здібність кільця протистояти високому тиску. Чим вищій показник твердості в маркуванні кільця, тим вищій тиск воно може стримувати в якості ущільнення.
Твердість кілець визначається в лабораторіях за таблицями Шора А та D. Найбільш популярні матеріали, що застосовуються для виробництва ущільнюючих кілець, мають твердість по таблиці Шора А = 70 одиниць. Для більш високого рівня навантаженння рекомендується застосовувати кільця з твердістю 90 одиниць. Зазвичай твердість визначають з похибкою 5%, тому має місце деяка різниця в твердості кілець різних виробників. Крім визначення твердості за шкалою Шора, деякі виробники використовують інші методики визначення твердості , зокрема IRHD (International Rubber Hardness Degrees), але найбільш популярне значення 70 одиниць в обох системах означає приблизно однакову твердість. В випадку, коли виробник обладнання вимагає конкретну твердість ущільнення, завжди варто узгоджувати питання, за якою методикою це визначається.

На нашому сайті ви знайдете широкий асортимент кілець ущільнюючих (O-ring, X-ring) будь-якого розміру з таких матеріалів, як NBR70,NBR90, FPM, EPDM, VMQ.

Скористайтесь Пошуком або Фільтром і замовте необхідні для ваших потреб кільця з доставкою у всі регіони України.