Для ефективної роботи механізмів необхідно щоб мастило зберігалася в чистоті, не витікало і не змішувалося з зовнішніми забрудненнями, незалежно від умов експлуатації. Для забезпечення цих умов найбільш поширеним рішенням є застосування манжетних ущільнень валу (армовані ущільнення обертання, манжети армовані, або просто сальники). При цьому дуже важливо, щоб в місці сполучення з робочою кромкою ущільнення вал мав гладку поверхню без задирок і раковин. Наявність останніх провокує пошкодження робочої кромки манжети, викликає витікання мастила, дозволяє закріпитися в зоні тертя дрібним абразивним частинкам, стружці тощо. Все це призводить до руйнування кромки манжети і появи глибоких пошкоджень на поверхні валу.

При обслуговуванні вузлів з подібними ушкодженнями, як правило, вже недостатньо простої заміни манжети (сальника). Пошкоджений в місці контакту вал, дуже швидко, якщо не відразу після монтажу, знову виведе манжету з ладу.

Якщо заміна манжет, в принципі, процедура проста і досить швидка, то з реставрацією валу ситуація зовсім інша. Існує кілька способів відновлення робочої поверхні валу, але майже всі вони пов'язані з демонтажем і токарними роботами, перевезеннями до місця ремонту тощо. В кінцевому результаті такий ремонт є досить дорогим і при цьому призводить до тривалого простою техніки.

В даній ситуації найбільш ефективним способом ремонту може стати застосування ремонтних втулок SL-10, використання яких дозволяє повністю виключити демонтаж і механічну обробку зношеного валу і провести роботи в короткі терміни. Крім цього, даний вид ремонту дозволяє отримати ідеальну поверхню в зоні контакту з кромкою ущільнення. Суть технології полягає в тому, що ремонтна втулка просто насувається на пошкоджену ділянку валу, утворюючи в місці сполучення металу з ущільненням найбільш ефективні умови контакту.

Втулки виготовлені з нержавіючої сталі, мають товщину до 0,25 мм, завдяки чому діаметр валу збільшується тільки на 0,5 мм, що дає можливість використовувати штатні ущільнення.

Поверхня втулки має шорсткість 0,25-0,5мкм,і при твердості 95HRB забезпечує зазвичай більш високу ефективність ущільнення, ніж в поєднанні з оригінальною поверхнею валу.

Втулка з одного боку має фланець, який використовується для полегшення монтажу втулки на вал, і за необхідності, може бути залишений. Якщо фланець треба усунути, на ньому необхідно зробити спеціальний надріз, який полегшує його видалення.

У більшості випадків монтаж втулки здійснюється після очищення валу від забруднень, але іноді, в разі найбільш сильних пошкоджень або зносу, потрібно обробити канавки епоксидним складом. Втулка повинна бути встановлена до моменту затвердіння епоксидної композиції.

Рекомендації по монтажу:

  • визначити положення втулки таким чином, щоб вона повністю перекривала пошкоджену ділянку валу.
  • насадити втулку на вал фланцем вперед.
  • за допомогою монтажної оправки (додається) легкими ударами насадити втулку до потрібного місця. Якщо монтажний ковпачок занадто короткий, скористатися трубою відповідного діаметру, з плоским торцем без задирок.
  • фланець втулки, якщо він не заважає монтажу ущільнення, можна залишити. В цьому випадку він підвищить ефективність роботи ущільнення. В іншому випадку, після установки втулки на місце, за допомогою кусачок слід видалити монтажний фланець.
  • перед установкою манжети, в обов'язковому порядку перевірити кромки втулки на наявність задирів і, за необхідності, видалити їх.
  • змастити поверхню втулки мастилом того ж типу, що й мастило механізму, для полегшення установки ущільнення.

Втулки SL-10 - це перевірене рішення, що дозволяє значно знизити час ремонту вузла, а також істотно знизити витрати на ремонт у зв'язку з відсутністю простою обладнання через необхідність демонтажу і механічної обробки валу.

Ви можете переглянути цікаве відео по установці ремонтних втулок тут:


Джерело: канал Youtube Motion Industries